RPforum.net - הפורום שלי באמת
מכאניכה - גרסה מובנת להדפסה

+- RPforum.net - הפורום שלי באמת (http://rpforum.net)
+-- פורום: מת"ח - משחקי תפקידים חיים (http://rpforum.net/forumdisplay.php?fid=14)
+--- פורום: לאר"פים (http://rpforum.net/forumdisplay.php?fid=70)
+---- פורום: לאר"פ המלך השתגע (http://rpforum.net/forumdisplay.php?fid=88)
+---- אשכול: מכאניכה (/showthread.php?tid=450)



מכאניכה - טל רמתי - 05-18-2017

על המכאניכה בכללי:
המכאניכה במשחק תהיה יחסית פשוטה ויחסית בלי בחירה. משום ש:
א. זה מתוכנן להיות לארפ בודד- אז המכאניכה לא צריכה לכלול גם אפשרויות של שיפור הדמות.
ב. זה לארפ היררכי- ועל כן לא כל הדמויות שוות מלחתחילה (יש ראשי קבוצות, יש זקנים, יש צעירים ויש שוליות, ולא כולם מיומנים באותה המידה במקצוע שלהם).

כמו כן, חשוב לציין שבגלל אופי הלארפ, יש תחומים שלא יבוטאו מכנית בכלל למרות שתהייה להם חשיבות עלילתית רבה. כמו למשל ידע טכנולוגי או חקלאי או ממסדי, או בכללי כמעט כל מה שאדם סביר שצריך לכלכל את עצמו בעולם פאודאלי יודע לעשות…
היה ובזמן אמת אתם מרגישים צורך להפעיל את הידע שלכם בתוך הלארפ (למשל, פקיד שיכתוב חוזה בין אנשים (כמו נוטריון); או חקלאי שמחליט לחרוש את כיכר העיר בהפגנתיות עם השוורים שלו) אתם יותר ממוזמנים לפנות אלי. שום דבר לא בלתי אפשרי.


מה כן יבוא לידי ביטוי במשחק? בעיקר יכולות קרביות, וגם יכולות מיוחדות שלוקחות כוח מערך ה"לי" (טקסים, יומיומיים וקסומים כאחד).
למה? כדי להסדיר בצורה ברורה ומהירה את המפגשים האלימים בין שחקנים.


RE: מכאניכה - טל רמתי - 05-18-2017

בדף הדמות של כל שחקן יופיעו הפרטים הבאים:
נק"פ: 2 (אלא אם צוין אחרת)
מאנה: (אם בכלל)
יכולות**:

**בגלל שזה לאר"פ קטן יחסית, והדמויות כתובות מראש לא תהיינה יכולות גורפות (כמו למשל: ריפוי 1), אלא יפורט אישית לכל שחקן (בהתאם לרמת הידע של הדמות שלו) בדיוק מה הוא יכול לעשות.
דוגמה (מקוצרת):
נקודת לחץ-> (מושג צה"לי אמיתי) היה ודמות איבדה את כל הנק"פ שלה והחלה לגסוס, אתה יכול להשהות אותה במצב זה עד לקבלת טיפול רפואי. [בפועל מדובר בטכניכת עצירת דימום שעובדת על….] כל עוד האגרוף שלך מונח על מקום הפציעה הדמות לא תמות אבל גם לא תתרפא, זאת פעולה מצילת חיים אבל לא מרפאת ממש. לא עובד על הרעלה או פגיעה שאתה לא יכול לזהות את מקור הדימום בה (כמו חלק מהפגיעות הקסומות).


RE: מכאניכה - טל רמתי - 05-18-2017

מילון מונחים והסברים בסיסיים

# נק"פ= נקודות פגיעה -> כמות מכות החרב שדמות יכולה לספוג לפני שהיא גוססת. כשהנק"פ יורד ל-0 הדמות מתחילה לגסוס
# גסיסה -> יש לשחקן 3-5 דקות (לשיקול דעתו, לא שבכלל אפשר לעמוד כאלו פרקי זמן בלי שעון… ><' ) עד לקבלת טיפול רפואי מדמות בעלת יכולת ריפוי או עד הסבר אחר. היה והדמות לא קיבלה טיפול רפואי בזמן הזה הדמות מתה.
# מוות -> דמות שמתה לא בהכרח מצאה את סופה. לפעמים אנשים חסרי שם, פנים או חשיבות, מתים בעיר הגדולה. שחקן שהדמות שלו מצאה את מותה יחפש מאסטר שייתן לו הוראות נוספות.
אבל לפעמים מוות זה באמת הסוף- אז הישמרו.
# מאנה או נקודות "לי" -> כמות הנקודות שיש לדמות להפעיל במהלך המשחק כדי לעשות טקסים, החל מקבלת פנים של שגריר, דרך הטלת "קליע קסם", ועד טקס זימון אבות קדמונים.
משמש כדי להפעיל יכולות שדורשות אותו.
# "יהי" -> המילה שמתארת הפעלת יכולת. (לפעמים אומרים גם "כך יהיה") חייב להופיע בתחילת תיאור יכולת או בסופה, יופיע תמיד בסוף קסם.
למשל 1: קוסם מטיל לחש: "קליע קסם אחד נק"פ, יהי!"; ועכשיו פגעה בכם קליע קסם שמוריד אחד נק"פ ;-) פשוט יחסית.
למשל 2: פקיד מפעיל עליכם את קסמיו האישיים ולוחש במתיקות: "יהי… אתה חושק בתפקיד שלו…". והופה! אתה באמת חושק בתפקיד של ההוא.
# אמון -> רוב היכולות במשחק יהיו לא מאוד מוכרות לכם, ועל כן הן תסמכנה על תיאור של שחקן אחד לשחקן השני. זוהי מערכת אמון. היו בהירים בזמן שאתם נותנים הוראות לשחקן אחר (מתוקף היכולת שלכם) ואל תנצלו לרעה את העמימות והיד החופשית שמקופלת בשיטה. (בהינתן חוסר בהירות מומלץ לשחק כמיטב הבנתך את הסיטואציה ולברר את הפרטים יותר מאוחר).

יכולות מסוימות יוסברו בתדריך כדי שלכל השחקנים יהיה ברור איך לשחק אותן